1402-01-31 17:30
643
0
84586
«عید فطر» فرصتی برای شکرگذاری؛

نماز «عید فطر» در محلات و مساجد گلستان اقامه می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از اقامه باشکوه نماز «عید فطر» در محلات، مساجد و اماکن مذهبی استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگاران از عید فطر به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی یاد کرد و آن را عید بندگی و عبودیت در مسیر قرب الی‌الله دانست و اظهار کرد: عید فطر در حقیقت روز بارش رحمت پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه عید فطر سرآغاز گام نهادن در مسیر خودسازی است، افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سیر تمدنی، خودسازی و اصلاح رفتار فردی و اجتماعی مؤمنان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه پاداش یک ماه عبادت و بندگی در عید فطر محاسبه می‌شود، این روز فرخنده و مبارک را یک نقطه شروع دانست و گفت: برای اینکه زندگی سراسر عبودیت و تقوا در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی داشته باشیم، این روز آغاز فصل بندگی است.

دیلمی با برشمردن دستاوردهای فراوان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و حتی اقتصادی این عید سعید در جامعه دینی تصریح کرد: در عرصه اجتماعی، اتحاد و وحدت مسلمانان در انجام یک مناسک فاخر توحیدی و اجتماعی در قالب اقامه نماز عید سعید فطر نمایان می‌شود و مسلمانان در صفوفی واحد و به هم فشرده در اماکن مذهبی، یک ماه عبودیت و اصلاح رفتار را جشن می‌گیرند.

وی سنت پسندیده انفاق و گره‌گشایی از مشکلات محرومان را از دیگر مزایای پرداخت فطریه عنوان کرد و افزود: توجه به نیازمندان و دستگیری از فقرا با پرداخت فطریه آشکار می‌شود.

دیلمی؛ مبارزه با استکبار در خطبه‌های نماز عید فطر را یادآوری رویکرد جهان اسلام برشمرد و گفت: دبا استفاده از ظرفیت شبکه‌های تبلیغی و دینی قرار است در محلات، مساجد و اماکن مذهبی استان نماز باشکوه فطر اقامه شود.

انتهای پیدام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.